Als gevolg van de economische crisis hebben meer bedrijven te maken met traag betalende klanten. Zo’n 40 procent van de bedrijven heeft afgelopen jaar maatregelen getroffen om de betalingsachterstanden aan te pakken.
Volgens deurwaardersorganisatie GGN stuurt bijna tweederde van de bedrijven eerder aanmaningen. Ook worden klanten vaker vooraf gescreend, bijvoorbeeld door een uittreksel bij de Kamer van Koophandel aan te vragen. Eén op de drie bedrijven kiest ervoor klanten vaker een bedrag vooruit te laten betalen.
Als uw afnemer of opdrachtgever niet betaalt, loopt uw bedrijf financiële schade op, wat ernstige gevolgen kan hebben voor uw bedrijfscontinuïteit. Met een kredietverzekering verzekert u het kredietrisico tussen u en andere bedrijven. Binnen Nederland gaat het dan vooral om debiteuren die niet kunnen voldoen aan hun betalingsverplichting. Voor het buitenland heeft de verzekering betrekking op factuurbedragen die niet of niet helemaal in euro’s worden ontvangen.
Of een kredietverzekering ook voor uw bedrijf een oplossing is om wanbetaling aan te pakken, bespreken wij graag met u. Neem daarvoor gerust contact met ons op.