Per 1 januari 2014 is de werkkostenregeling verplicht. Als u nog niet bent overgestapt naar dit systeem, zult u er dit jaar aan moeten geloven. Waar moet u op letten?
De werkkostenregeling houdt in dat u maximaal 1,2% van het totale fiscale loon kunt besteden aan onbelaste vergoedingen en verstrekkingen voor uw werknemers. Dit is de zogenaamde vrije ruimte. Over het bedrag boven de vrije ruimte betaalt u loonbelasting in de vorm van een eindheffing van 80%. De werkkostenregeling bestaat al enige tijd, maar was nog niet verplicht. Per 1 januari 2014 is dat wel zo.
Goed voorbereiden
Veel ondernemers hebben de overstap naar de werkkostenregeling nog niet gemaakt. Dat is begrijpelijk, want u moet de switch goed voorbereiden. Welke stappen moet u nemen?
• Breng in kaart wat de werkkostenregeling precies inhoudt en op welke verstrekkingen en vergoedingen deze betrekking heeft.
• Ga na of uw administratiesysteem geschikt is voor de regeling.
• Ga na wat er verandert voor uw werknemers.
• Ga na hoe u uw medewerkers maximaal kunt laten profiteren.
Employee benefits
De overstap naar de werkkostenregeling is een mooie aanleiding om uw pakket aan employee benefits weer eens onder de loep te nemen. Sluiten deze nog aan op de wensen van uw medewerkers? Wij gaan graag met u in gesprek over de extra’s die u uw werknemers biedt. Neem contact op met ons kantoor om een afspraak te maken.